Self reflection is like looking into a mirror and describing what you see

1. Vad är din passion?

Jag har många passioner. Kärlek, strävan att förstå världen omkring mig och ord.

2. Vad hade du gjort om du inte behövde arbeta för pengar?

Resa, se världen och rida på långa sandstränder.

 

3. Var är du om 5, 10, 20 eller 40 år?

Jag vet inte ens var jag är om ett år. Kanske här, kanske någon helt annanstans.

4. Vilka är dina fundamentala livsvärderingar?

Jag tror starkt på personligt ansvar, godhet och på att aldrig sluta ifrågasätta.

5. Vem är de tre viktigaste människorna i ditt liv?

Rasse, min älskade älskling som jag tycker så mycket om att det gör ont. Rasse är den första jag ser när jag vaknar på morgonen och den sista innan jag stänger ögonen på kvällen. Han är också den som torkar mina tårar när jag är ledsen och delar min lycka när jag mår bra. Det finns inga ord för hur mycket kärlek jag har för den fina killen.

Nelly, min bästa vän i hela världen sen fjortistiderna. Nelly känner mig bättre än någon annan.

Vivian, min nyfunna soulsister.

Även min familj är väldigt viktig för mig, men vi bor alla på olika sidor av världen och det blir inte så ofta som vi hinner ses eller prata. Därför har jag byggt en egen familj omkring mig, och de betyder allt.

6. Vad är din största dröm?

Att leva ett långt, lyckligt, innehållsrikt och friskt liv.

7. Är pengar viktigt för dig?

Inte särskilt, men jag vill vara fri att göra vad jag har lust med.

8. Saker i ditt liv som du skulle vilja ändra på?

Allting och inget.

9. När skrattade du ordentligt senast?

Idag på jobbet med mina fina små guldkorn.

10. Vad är du tacksam för?

Rasse. Att han finns.

11. När provade du senast någonting nytt?

Hasselnötsmjölk just precis. Måste vara det godaste som finns!

12. När gjorde du senast något riktigt spontant?

Vi bokade just en resa till Wille och Prag inför nyåret!

13. Vilket är ditt allra första minne?

Jag sitter på golvet i dagis och leker med dockor och någon vuxen undrar varför jag aldrig vill leka med de andra barnen. Jag kände aldrig riktigt att jag passade in när jag var yngre.

14. Gör du samma misstag om och om igen?

Det gör väl alla, i någon form. Att ens upptäcka misstagen vi gör är ofta svårt och att ändra på våra grundläggande handlingsmönster är ännu svårare.

15. Glöm din riktiga ålder för en sekund - hur gammal är du?

19.

16. Hur viktig är social uppskattning för dig?

Inte viktigt alls. Jag har ändå aldrig riktigt lyckats på den där punkten, folk kommer alltid att ha en åsikt och det är jag helt okej med. Däremot är det väldigt viktigt för mig att vara en bra vän till de som står mig nära.

17. Lever du för andra eller för dig själv?

Jag kan inte vara lycklig utan kärlek så jag lever både för andra och för mig själv.

18. Vad var den senaste livslektionen du lärde dig?

Att tillit är allt.

19. När hjälpte du senast en främling?

En söt liten dam på gatan att hitta någon sminkbutik.

20. Hur ofta gör du goda gärningar?

Jag försöker vara lite god hela tiden, varje dag.

21. Vad är din största rädsla?

Att insjukna i någon långvarig, obotlig sjukdom.

22. Beskriv dig själv med tre ord.

Tankspridd, snäll och ärlig.

23. Vad inspirerar dig?

Böcker, filmer, musik och vackra kläder på gatan.

24. Vilken är den största förändring du genomgått under de senaste 5 åren?

Definitivt alla fina människor jag träffat och kommit nära.

25. Vad är du väldigt bra på?

Kärlek och att se igenom fasader.

26. Vem skulle du vara om du inte var dig själv?

En nattfjärill.

27. Var skulle du helst vilja resa?

Överallt.

28. Vad stoppar dig?

Pengar.

29. När tog du en risk senast?

På spelautomaten.

30. Vilka 3 personer har störst inflytande på dig?

De som står mig närmast.

31. Jämför ditt liv med en film.

True Romance.

 

32. Vad är lycka för dig?

Att vara vild och fri med de som jag älskar.

33. Vilken dålig vana måste du sluta med?

Fråga andra var mina saker ligger. Hela tiden.

34. Ett yrke som inte passar dig?

Promoter.

 
5. Ett ögonblick du aldrig glömmer?

När Rasse kysste mig för första gången. Fjärillar i hela kroppen.

36. För vem har du fällt mest tårar?

Mina föräldrar.

37. Om du skrev en bok om ditt liv, vilken genre skulle det vara?

Herregud. Drama for sure.

38. Hur många gånger har du varit kär?

Tre.

39. Hur många gånger har du fått ditt hjärta krossat?

Långt fler än tre.

40. Vad är din motivationskraft i livet?

Livet i sig själv är en fantastisk gåva som man inte riktigt kan se innan man är nära att tappa den. Jag älskar varje sekund av mitt liv.

41. Ger du upp för lätt?

Det gör jag säkert..

42. Vet du hur det känns att vakna med ett leende?

Jag vaknar med ett leende varje dag när jag ser filuren brevid mig.

43. När grät du senast?

Igår när jag läste något sorgligt.

44. Tycker du om dina födelsedagar?

Lite halvjobbigt.

45. Är du nöjd med ditt liv?

Just nu är jag nog lite förvirrad. Men ganska nöjd ändå.

46. Vad jobbar du med nu och skulle du jobba där om det inte var för pengarna?

Vikarie och café. Nej.

47. Är du en aktiv facebookare?

Inte jätte.

48. Är koppen halvtom eller halvfull?

Har alltid tyckt att den här frågan är så självklar. Halvfull. Ett glas i sin naturliga form är ju tomt. Så om det finns vatten i det till hälften så är det en tillökning? Sen har jag inte heller någonsin hört någon säga "kan du inte vara snäll och ge mig ett halvtomt glas". Det blir halvfullt isf. Eller?

49. Har du upplevt ett paradigm skift?

Absolut. Luften är full av förändring som bara väntar på att mänskligheten skall våga andas.

50. Vilket lyssnar du oftare till, ditt hjärta eller din hjärna?

Hjärtat.

Allmänt | |
Upp